Sunday, October 21, 2018

مدارک لازم جهت دریافت ویزای کشورهای مختلف

همانطور که می دانید دریافت ویزا مستلزم طی مراحلی است که شاید در ظاهر پیچیده به نظر برسد اما اگر با برخی از واژه‌ها و اصطلاحات تخصصی لازم در این زمینه آشنا باشید، می توانید این مراحل را در کوتاهترین زمان ممکن و بدون اشتباهاتی که می تواند منجر به محرومیت از ارائه ی درخواست مجدد شود، طی کنید.

۱- آذربایجان:

ویزای آذربایجان از نوع ویزاهای ۳۰ روزه و توریستی می باشد و تحویل آن از تاریخ ارائه ی مدارک با بلیط خارجی ارزان قیمت ، یک روز کاری زمان می برد. برای دریافت ویزای این کشور نیازمند مدارک زیر هستید:

اصل پاسپورت با شش ماه اعتبار و دو قطعه عکس رنگی ۴*۳ (با زمینه روشن که شبیه به چهره‌ فعلی متقاضی باشد).

۲- آفریقای جنوبی:

ویزای آفریقای جنوبی از نوع ویزاهای عادی سینگل است و تحویل آن از تاریخ ارائه ی مدارک، هفت الی ده روز کاری زمان می برد. برای دریافت ویزای این کشور نیازمند مدارک زیر هستید:

اصل پاسپورت+ دو قطعه عکس ۴*۳+ تاییدیه حساب بانکی ( با حداقل مانده ۱۰ میلیون تومانی)+ گواهی اشتغال به کار+ کپی شناسنامه (ترجمه شده) و فرم مشخصات فردی.

* حضور مسافر در سفارت، جهت مصاحبه الزامی می باشد
با مراجعه به سایت شاتل هوایی به فضا ما را در جهت میدان دادن به اطرافیان و همه افراد موفق یاری کنید و در کنار ما از همه دوستان احوال برسی بکنید..

۳- اروپا / شنگن:

ویزا برای کشورهای اروپایی / شنگن از نوع ویزاهای عادی سینگل است و تحویل آن از تاریخ ارائه ی مدارک، ده الی چهارده روز کاری زمان می برد. برای دریافت ویزای این کشورها نیازمند مدارک زیر هستید:

اصل پاسپورت+ دو قطعه عکس رنگی پشت زمینه سفید (سایز عکس با توجه به نوع سفارت خانه ها متغیر می باشد)+ اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی+ گواهی اشتغال به کار+ سند مالکیت ( کلیه مدارک با ترجمه رسمی به غیر از سفارتخانه فرانسه ) + پرینت حساب بانکی ( به ازای هر نفر ۴۰ میلیون تومان با مهر و امضا شعبه)+ مشخصات فردی و بیمه تامین اجتماعی از محل اشتغال.

* حضور مسافر در تاریخهای تعیین شده از سوی سفارت، جهت مصاحبه حضوری الزامی می باشد.

۴- ازبکستان:

ویزای ازبکستان در انواع ویزاهای ۱۵ روزه توریستی عادی، ۱۵ روزه توریستی فوری و یک ماهه قابل درخواست است و تحویل آن به ترتیب چهارده، هفت و بیست روز کاری زمان می برد. برای دریافت ویزای این کشور نیازمند مدارک زیر هستید:

اصل پاسپورت+ دو قطعه عکس+ رزرو هتل+ گواهی اشتغال به کار و تاریخ شروع ویزا (مطابق با تاریخ سفر).

۵ – استرالیا:
ویزای استرالیا از نوع ویزاهای عادی سینگل است و تحویل آن از تاریخ ارائه ی مدارک، پانزده الی بیست روز کاری زمان می برد. برای دریافت ویزای این بلیط خارجی  کشور نیازمند مدارک زیر هستید:

کلیه مدارک همان مدارک ویزای شنگن است با این تفاوت که مسافر به طور حتم می بایست  ۱ یا ۲ ویزای شنگن در پاسپورت خود داشته باشد.

۶ – اکراین:

دریافت ویزای اکراین از تاریخ ارائه ی مدارک، پانزده روز کاری زمان می برد و نیازمند مدارک زیر است:

اصل پاسپورت+ اصل شناسنامه+ پرینت مانده حساب ( به ازای هر نفر ۱۵ میلیون تومان)+ گواهی اشتغال به کار ( به زبان فارسی) و فرم مشخصات فردی.

۷ – اندونزی:

ویزای اندونزی از نوع ویزاهای عادی است و تحویل آن از تاریخ ارائه ی مدارک، هفت الی ده روز کاری زمان می برد. برای دریافت ویزای این کشور نیازمند مدارک زیر هستید:

اصل پاسپورت+ دو قطعه عکس  ۴*۳ + کپی کارت ملی+ کپی شناسنامه ( صفحات اول و دوم)+ گواهی حساب بانکی ( به لاتین)+ بلیط هواپیما و واچر هتل.

۸- برزیل:

ویزای برزیل از نوع ویزاهای عادی است و تحویل آن از تاریخ ارائه ی مدارک، هفت الی ده روز کاری زمان می برد. برای دریافت ویزای این کشور نیازمند مدارک زیر هستید:

اصل پاسپورت+ دو قطعه عکس+ ترجمه تمام صفحات شناسنامه+ گواهی اشتغال به کار ( به لاتین) و پرینت حساب بانکی ( گردش ۳ ماهه حساب با حداقل موجودی ۲۰ میلیون تومانی به لاتین).

۹ – بلغارستان:

ویزای بلغارستان از نوع ویزاهای عادی است و تحویل آن از تاریخ ارائه ی مدارک، هفت الی ده روز کاری زمان می برد. برای دریافت ویزای این کشور نیازمند مدارک زیر هستید:

اصل پاسپورت+ دو قطعه عکس  ۴*۳ + کپی کارت ملی+ کپی شناسنامه ( صفحات اول و دوم)+ گواهی حساب بانکی (به لاتین)+ بلیط هواپیما و واچر هتل .

* حضور مسافر به جهت انگشت نگاری در تاریخ تعیین شده از سوی سفارت الزامی می باشد.

۱۰- تاجیکستان:

ویزای تاجیکستان در انواع ویزاهای یک ماهه عادی، یک ماهه فوری، یک ماهه دانشجویی و یک ماهه تجاری قابل درخواست است و تحویل آن به ترتیب هفت الی ده، دو الی سه، هفت الی ده و هفت الی ده روز کاری زمان می برد. برای دریافت ویزای این کشور نیازمند مدارک زیر هستید:

اصل پاسپورت+ دو قطعه عکس۴*۳ و  مشخصات فردی.

۱۱ – تایلند:

ویزای تایلند در دو نوع عادی سینگل و ۶ ماهه مولتی قابل درخواست است و تحویل آن از تاریخ ارائه ی مدارک، سه الی چهار روز کاری زمان می برد. برای دریافت ویزای این کشور نیازمند مدارک زیر هستید:

اصل پاسپورت+ یک قطعه عکس تمام رخ رنگی+ کپی شناسنامه+ کپی کارت ملی+ مشخصات فردی+ آدرس ایمیل مسافر+ تمکن مالی+ رزرو هتل+ بلیط خارجی هواپیما و تسویه کامل

* حضور مسافر در ایران الزامی است.
* در صورت عدم صدور ویزا، هزینه پرداخت شده، توسط سفارت مسترد نخواهد شد.

۱۲ – ترکمنستان:

ویزای ترکمنستان در انواع ویزاهای توریستی عادی، توریستی نیمه فوری و توریستی فوری قابل درخواست است و تحویل آن به ترتیب بیست، پانزده و ده روز کاری زمان می برد. برای دریافت ویزای این کشور نیازمند مدارک زیر هستید:

اصل پاسپورت+ دو قطعه عکس ۶*۵ + مشخصات فردی و تسویه کامل.

* جهت رجیستر در ترکمنستان، رزرو هتل و ارائه دو قطعه عکس ۶*۵ الزامی است.
* در صورت داشتن ویزای قبلی ترکمنستان در پاسپورت سابق خود، حتما کپی آنرا ارسال کنید.
* ویزای این کشور به مقصد عشق آباد صادر می شود لذا جهت سفر به سایر شهرها می بایست هنگام درخواست ویزا، نام شهر مورد نظر خود را به صورت کتبی ذکر نمایید.
* مرز ورودی نیز مرز باجگیران می باشد.

۱۳ – ترکیه:

برای سفر به این کشور نیازمند دریافت ویزا نیستید و تنها با در دست داشتن اصل پاسپورت خود با شش ماه اعتبار می توانید وارد خاک ترکیه شوید.

۱۴ – چین:

ویزای چین در انواع ویزاهای توریستی گروهی عادی، توریستی گروهی فوری و توریستی انفرادی عادی قابل درخواست است و تحویل آن به ترتیب هفت، هفت و سی روز کاری زمان می برد. برای دریافت ویزای این کشور نیازمند مدارک زیر هستید:

اصل پاسپورت (داشتن ۳صفحه خالی الزامی است)+ دو قطعه عکس رنگی ۴*۶ تمام رخ با زمینه سفید بدون عینک ( عکس ارسالی می بایست کاملا با عکس پاسپورت متقاضی منطبق باشد)+ کپی شناسنامه ( صفحات اول و دوم با نام همسر و فرزندان و در صورت تجرد به همراه نام والدین)+ مشخصات کامل فردی (شامل آدرس منزل و محل کار با ذکر کدپستی و شماره ثابت و همراه) و گواهی تمکن مالی (حداقل ۱۰میلیون تومان به انگلیسی).

* ویزای توریستی انفرادی عادی، نیازمند شرط تمکن مالی نیستند.
* تعداد افراد جهت دریافت ویزای گروهی، حداقل ۵ نفر است.

۱۵ – دبی:

ویزای دبی در انواع ویزاهای ۱۴ روزه عادی، ۱۴ روزه فوری، یک ماهه عادی، ۳ ماهه سینگل، ۳ ماهه مولتی و۱۴ روزه عادی جهت اتباع خارجی قابل درخواست است و تحویل آن به ترتیب شش الی هفت، دو، هفت، پنج، پنج و شش الی هفت روز کاری زمان می برد. برای دریافت ویزای این کشور نیازمند مدارک زیر هستید:

اسکن رنگی پاسپورت+ چک ضمانت و تسویه کامل.

* مبنای محاسبه روز کاری جهت تحویل ویزا، از روز بعد از دریافت مدارک خواهد بود.
* اعتبار ویزای یک ماهه، غیر قابل تمدید است.

No comments:

Post a Comment