Wednesday, October 10, 2018

بلیط اهواز : نکاتی در مورد اهواز

بلیط اهواز را می توان بصورت آنلاین از سایت های مختلف رزرو نمود. اهواز، شهر پلها و صنعت، هفتمین شهر بزرگ و پرجمعیت ایران و مرکز استان خوزستان است. برای رفتن به اهواز و خرید بلیط اهواز باید کمی شرایط خاص آبوهواییاش را تحمل کنید. اما بهترین وقت سفر و خرید بلیط اهواز و بلیط هواپیما اواخر اسفند و تعطیلات نوروز است.

با مراجعه به سایت شاتل هوایی به فضا ما را در جهت میدان دادن به اطرافیان و همه افراد موفق یاری کنید و در کنار ما از همه دوستان احوال برسی بکنید.

برای خرید بلیط هواپیما و اطلاع از قیمت بلیط هواپیما در سایت تیک بان مقصد مورد نظر را جستجو نمایید
در این مدت اهواز از همیشه شلوغتر است و بد نیست برای خرید بلیط اهواز، خصوصا در تعطیلات نوروز زودتر دست به کار شوید تا بتوانید منسن ترین بلیط اهواز را از میان گزینه های موجود رزرو کنید. با اینحال و با وجود شرایط خاص آبوهوایی، دومین شهر گرم ایران، طرفداران خودش را دارد؛ اگر میخواهید رود کارون، بزرگترین رودخانه ایران را از نزدیک ببینید و از روی پلهای معروف آن بگذرید، باید بلیط اهواز را تهیه و به اهواز سفر کنید؛ بلیط پرواز خارجی همانند بلیط ارزان هواپیما در تیک بان مهیا می باشد.

بلیط اهواز : درباره اهواز

پل سیاه که ریل قطار رجا و سایر قطارها از آن عبور میکند و پل سفید که اولین پل معلق ایران است، مشهورترین پلهای این شهر هستند و بقیه آنها باوجود اینکه به اندازه قبلیها مشهور نیستند، اما همانقدر پرتردد و مهماند. یکی از ویژگیهای اهواز، خوراکیها و غذاهای خوشمزه آن است؛ غذاهای جنوبی، بین همه مردم ایران معروفند؛ ماهیهای جنوبی مثل ماهی حلوا و ماهی شوریده، میگو، قلیه ماهی، فلافل و سمبوسه جزو بهترین غذاهایی هستند که میتوانید در در صورت سفر با بلیط اهواز در این شهر بچشید و از طعم بینظیر آنها لذت ببرید. اگر مسافر مشهد بودید و قصد دارید با بلیط اتوبوس به این شهر مقدس سفر کنید بلیط اتوبوس را به صورت اینترنتی از تیک بان خریداری کنید.

اگر از مسافرین سفر با بلیط اهواز و بلیط چارتر اهواز به این شهر هستید، یکی از مکانهایی که نباید در اهواز از آن غافل شوید، بازار فلافل است؛ بازاری که همانطور که از اسمش پیداست پراست از فلافلهای خوشطعم که یکی از وعدههای غذاییتان را تامین میکند. به جز خوردن فلافل، میتوانید از این بازار خوراکیهای دیگری مثل ماهی و میگو بخرید. برای خرید، به جز مراکز خرید جدید، بهتر است سری به بازارهای شهر هم بزنید. بازار کاوه برای خریدن سوغاتیهای اهواز مثل خرما، کلوچه خرمایی و صنایعدستی دریایی، گزینه مناسبی است. سامانه رزرو هتل تیک بان امکان رزرو هتل مشهد، رزرو هتل کیش، رزرو هتل دبی، رزرو هتل استانبول را فراهم نموده است.


البته تمام سفرتان را به خرید کردن و چشیدن طعمهای جدید جنوبی نگذرانید؛ به جز رود کارون و پلهایش، در این شهر صنعتی میتوانید از آبشار اهواز که طولانیترین و زیباترین آبشار مصنوعی خاورمیانه است، کاروانسرای معینالتجار که قدمتش به دوره قاجار میرسد و کلیسای سورت مسروپ با خرید بلیط اهواز و خرید بلیط هواپیما اهواز هم دیدن کنید و از زیبایی هایشان لذت ببرید.

بلیط اهواز : اهواز شهری صنعتی

پیشرفتهای صنعتی اهواز در کنار جاذبه های گردشگری آن باعث شده که ایرلاینهای ایران یکی از نخستین مسیرهای پروازی را که راه اندازی می نمایند،مسیر هوایی اهواز باشد. از این رو از بامداد تا آخرین ساعات شامگاه پروازهای متعددی از نقاط مختلف به اهواز و بالعکس در تردد می باشد. خرید بلیط اهواز برای برخی با توجه به سفرهای کاری بصورت دائم شده است.

بلیط اهواز : جغرافیای اهواز


این شهر دومین شهر بزرگ ایران از لحاظ وسعت پس از تهران و پنجمین شهر بزرگ ایران از نظر جمعیت میباشد . شهر اهواز از نظر جغرافیایی در ۲۱ درجه و ۲۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ درجه و ۴۰ دقیقه طول شرقی قرار گرفته است و در بخش جلگه ای به ارتفاع ۱۸ متر از سطح دریا واقع میباشد . مساحت شهر اهواز ۲۰۴۷۷ هکتار است که فقط ۶۹۲۳ هکتار آن در بافت شهری قرار گرفته است . طبق سرشماری سال ۱۳۸۵ خورشیدی جمعیت شهر اهواز بالغ بر ۹۶۹٬۸۴۳ نفر است . در 8 سال جنگ تحمیلی این شهر و مردمان غیورش آسیب های زیادی دیدند که هم اکنون هم در گوشه کنارهای شهر شاهد آثارش هستیم. گردشگرانی که با خرید بلیط اهواز یا بلیط هواپیما تهران به اهواز به این شهر خون و مقاومت سفر می کنند هنوز هم می توانند آثار 8 سال دفاع مقدس را در این شهر مشاهده نمایند.

بلیط اهواز : پل سفید


کمتر از پنجاه سال بعد از ساخت و افتتاح پل بروکلین که اولین پل فلزی جهان در اهوازه، پایه های چهارمین پل معلق دنیا تواین شهر گذاشته شد که امروزه مظهر قشنگی این شهره. بلیط اهواز و بلیط ارزان هواپیما ، جالبه بدونین که مهندسی آلمانی ، طراح و سازنده پل به اتفاق همسرش که مهندس بود شروع کردند به ساختن پل و کار را تا مرحله سوار کردن یکی از هلالی ها پیش بردند اما انگلیسی های حاکم بر شرکت نفت، لوازمی که برای ساختن پل در اختیار این زوج قرار داده بودند را پس گرفتند که این کار باعث بیماری و مرگ مهندس آلمانی شد اما بعد از مدتی همسراو با ابتدایی ترین وسایل ممکن ساخت پل را به پایان رساند.

بلیط اهواز : عمارت ماپار


عمارت ماپار در دوره پهلوی اول ساخته شده و حالا به صورت کارگاه هنرهای سنتی در اهواز مشغول به فعالیت است . این بنا با آجر تزئین شده و وجود زیرزمین های سنگی، دو حیاط بزرگ در دو طرف ساختمان و طاق نماها و درهای چوبی از ویژگی های آن به شمار می آید.

بلیط اهواز : کاروانسرا و سرای معین التجار

بلیط اهواز ، یکی از بناهای بافت قدیم اهواز سرای معین التجار است که متعلق به بازرگان سر شناس بوشهری حاج محمد تقی معین التجار بوده . این بنا که متعلق به دوره قاجار است ، کنار رودخانه کارون ساخته شده. معین التجار وقتی بندر ناصریه ساخته شده بود به اهواز آمد و دفتر کاری اش را به همراه حمام ، بازار ، باغ و مسجدی در کنار رودخانه ساخت. تا چند سال قبل این سرا به صورت غرفه- غرفه یا به عنوان انبار مورد استفاده قرار می گرفت. این بازار که به ساباط معروف است مثل بازارهای سنتی شهرهای دیگر مسقف و گنبدی شکل است. ساختمان این بنا از خشت ساخته شده و نمای بیرونی آن آجریه و هیچ تزئیناتی هم ندارد. حدود ۱۷ سال پیش بیشتر قسمت هایی این مجموعه به علت آنش سوزی از بین رفت .

بلیط اهواز : سقاخانه تاریخی اهواز

سقّاخانه ابوالفضل العباس(ع) معروف به سقّاخانه اهواز، یک سقاخانه قدیمی وقفی در اهواز است که در سال ۱۳۲۱ در مکان سقاخانه قبلی ساختهشد . این سقّاخانه در تقاطع خیابانهای شریعتی (۳۰ متری سابق) و رستگاری (کیکاوس سابق) شهر اهواز واقع شدهاست .

بلیط اهواز : بازار کاوه

بازار "کاوه" اهواز ازجمله بناهای تاریخی این شهر است که بنای اولیه اش مربوط به دوره پهلوی اول می باشد. با این که بوی کهنگی را در این بازار میشود حس کرد اما هنوز هم خیلی از اهوازی ها مواد غذایی مثل ماهی و میگو و ادویه و خیلی دیگر از مواد غذای خود را از اینجا تهیه میکنند.

بلیط اهواز : آخر کلام درباره شهر اهواز


علیابن مهزیار از مردم دورق (شادگان امروزی) بود که بعداً در اهواز ساکن شد. بلیط اهواز محل تولد او هندیجان میباشد ولی با توجه به اینکه در قرن سوم هـ. ق هندیجان از توابع شهر دورق بود لذا او را اهل دورق معرفی کردهاند. پدر وی مذهب نصرانی داشت و سپس مسلمان شد و علی نیز به تبعیت از پدر در نوجوانی مسلمان گردید. بقعه علی بن مهزیار اهوازی در محله عامری و در کنار رود کارون اهواز واقع شده. این محل همه ساله محل برپایی مراسمات مختلف مذهبی از جمله مراسمات حسینی و مراسمات مربوط به ماه رمضان است. با خرید بلیط اهواز و مشاهده قیمت بلیط هواپیما می توانید آرامگاه این عالم بزرگ را زیارت کنید. یکی از بازارهای قدیمی شهر اهواز بازارعبدالحمید نام دارد. بازارچهای با دهها دستفروش. در این بازارچه دو بنای معروف مربوط به دوران حکمرانی شیخ خزعل همزمان با دوره قاجار نیز وجود دارد. رزرو بلیط هواپیما در تیک بان به صورت اینترنتی قابل انجام می باشد.

بلیط اهواز : نکاتی در مورد اهواز

  1. بلیط اهواز : گذر بزرگترین رود ایران از درون شهر.
  2. بلیط اهواز : بزرگترین پل کابلی خاورمیانه (پل هشتم) در این شهر قرار دارد.
  3. بلیط اهواز : چهارمین پل پولادی جهان در این شهر ساخته شد (پل سپید؛ به دست مهندسین آلمانی)
  4. بلیط اهواز : یکی از هشت کلانشهر ایران است.
  5. بلیط اهواز : نیمی از نفت ایران در این شهر تولید میشود.
  6. بلیط اهواز : یکی از پایتختهای امپراتوری اشکانی. (در دوره اردوان چهارم اشکانی)
اگر با بلیط اهواز عازم این شهر دیدنی و زیبا هستید امید واریم توانسته باشیم راهنمایی مناسبی را برایتان تهیه کرده باشیم. برای دیدن اهواز و استفاده از تمام امکانات گردشگری آن خرید بلیط اهواز را فراموش نکنید.

No comments:

Post a Comment