Thursday, July 26, 2018

برنامه سفر ژنو و بلیط هواپیما برای سفری 1 روزه

برای سپری کردن اوقات فراغتی خاطره‌انگیز، بهترین کاری که یک عاشق مسافرت می‌تواند بکند، بلیط اینترنتی هواپیما ژنو و سفر به شهر آرامش‌بخش سوئیسی‌هاست. شهری که سر بر بالین دریاچه ژنو، یکی بزرگترین دریاچه‌های اروپا گذاشته و با داشتن هتل‌های لوکس، بوتیک‌ها، فروشگاه‌ها و جواهرفروشی‌های مشهور، خیل عظیمی ‌از گردشگران را عاشق خود کرده است. اکثر ما این شهر را با سازمان‌های جهانی مهم مثل سازمان صلیب سرخ و سازمان تجارت جهانی می‌شناسیم اما با خرید بلیط هواپیما ژنو خواهید دید که داشته‌های این شهر بسیار بیشتر از چند سازمان هستند.

برنامه سفر ژنو و بلیط هواپیما برای سفری چهار روزه
برای سپری کردن اوقات فراغتی خاطره‌انگیز، بهترین کاری که یک عاشق مسافرت می‌تواند بکند، خرید بلیط قطار ژنو و سفر به شهر آرامش‌بخش سوئیسی‌هاست. شهری که سر بر بالین دریاچه ژنو، یکی بزرگترین دریاچه‌های اروپا گذاشته و با داشتن هتل‌های لوکس، بوتیک‌ها، فروشگاه‌ها و جواهرفروشی‌های مشهور، خیل عظیمی ‌از گردشگران را عاشق خود کرده است. اکثر ما این شهر را با سازمان‌های جهانی مهم مثل سازمان صلیب سرخ و سازمان تجارت جهانی می‌شناسیم اما با خرید بلیط هواپیما ژنو خواهید دید که داشته‌های این شهر بسیار بیشتر از چند سازمان هستند. پس با تکیه بر برنامه 4 روزه¬ای که در این مطلب نوشته شده، بلیط هواپیما ژنو بخرید و از سفر دل‌انگیزی که پیش روی‌تان قرار می‌گیرد، لذت ببرید. ضمنا، پیش از اشاره به برنامه سفر، نکاتی هم راجع به ژنو تقدیم شما خواهیم کرد.



ژنو در یک نگاه
ژنو القاب بسیاری دارد. برای مثال می‌توان به لقب‌هایی مثل، شهر صلح، پایتخت پخت‌وپز سوئیس، زادگاه کالوینیسم و شهر پارک‌ها اشاره کرد. زبان رسمی ‌این شهر فرانسوی هست اما خرید بلیط هواپیما خارجی ژنو توسط عده بسیار زیادی از گردشگران باعث می‌شود که در کوچه‌پس‌کوچه‌های این شهر، لغاتی از زبان‌های مختلف شنیده شود. قرار گرفتن این شهر در دامنه کوههای آلپ هم دلیل دیگری بر زیبایی و جذابیت آن می‌باشد.

چند نکته برای سفر ارزان
اگر بلیط هواپیما ژنو خریدید، اولین کار شما بعد از پیاده شدن در فرودگاه این شهر، دریافت یک بلیط رایگان از محل مخصوص باید باشد. این بلیط اجازه 80 دقیقه استفاده از تراموا، اتوبوس و مترو را به شما خواهد داد. مدت زمانی که طی آن می‌توان خود را به مرکز شهر رسید. در ادامه هم اگر توانستید در هتل یا‌ هاستلی اقامت کنید که ارائه¬دهنده کارت شهری باشد، شرایط برای استفاده رایگان از وسایل‌ حمل‌ونقل عمومی ‌برایتان مهیا خواهد شد. ضمنا، با خرید بلیط هواپیما ژنو در فصل تابستان، می‌توان از دوچرخه‌فروشی ژنو، 4 ساعت دوچرخه رایگان اجاره کرد. جالب است بدانید که بازدید از اکثر موزه‌های ژنو رایگان هست. تماشای پارک‌های متعدد این شهر و خوردن غذاهای لذیذ در رستوران‌های این شهر هم بخش دیگر جذابیت خرید بلیط هواپیما ژنو را تشکیل می‌دهند. ضمنا، بهتر است نگران اقامت ارزان هنگام خرید بلیط هواپیما ژنو هم نباشید. چراکه با هزینه معقولی می‌توان در یکی از چندین هتل یا ‌هاستل ژنو اقامت کرد و مسافرت راحتی پشت سر گذاشت.

روز اول مسافرت
با تماشای ساعت گل، شهر قدیم، کلیسای جامع سنت پیر، میدان بور دو فور، دیوار اصلاحات و موزه هنر و تاریخ، روز اول سفر شما به ژنو پر از لحظات جذاب و متنوع خواهد بود. از فرآیند خرید بلیط هواپیما ژنو چیزی جز تجربه دقایق خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی نمی‌توان انتظار داشت. پس روز اول مسافرت را از همین جا آغاز کنید.
ساعت گل (The Flower Clock)
زمان بازدید: از ساعت 9 تا 9:20
ساعت گل ژنو صحنه خلاقانه¬ای است که با استفاده از زیبایی گل‌ها و ترکیب آنها با اعداد خلق شده است. موتور این ساعت زیر زمین قرار گرفته و با تولید انرژی سبب حرکت عقربه‌های آن می‌شود. ساعت مدنظر دارای 6500 گل با رنگ‌ها و عطرهای مختلف و البته جذاب و دوست‌داشتنی بوده و از این رو، به یکی از محبوب¬ترین مکان‌های عکاسی برای اهالی و خریداران بلیط هواپیما ژنو تبدیل شده است.
شهر قدیم (The Old Town)
فاصله با مکان قبلی: 400 متر
مدت زمان جابجایی با خودرو: 2 دقیقه
مدت زمان جابجایی با پای پیاده: 5 دقیقه
زمان بازدید: از ساعت 9:30 تا 12:30
مجموعه چندین کوچه و خیابان باریک به همراه ساختمان‌های قدیمی، کافه‌های دلنشین و مغازه‌های دوست‌داشتنی، منطقه¬ای در شهر ژنو پدید آورده¬اند که به شهر قدیم ژنو مشهور است. قدمت این منطقه بیش از 2 هزار سال عنوان می‌شود. شهر قدیم ژنو یکی از مهم‌ترین و بزرگترین شهرهای قدیمی ‌اروپا بوده و هنگام خرید بلیط هواپیما ژنو می‌توان در هر گوشه¬ای از آن تاریخ و تمدن دید.
کلیسای جامع سنت پیر (St. Pierre Cathedral)
فاصله با مکان قبلی: 300 متر
مدت زمان جابجایی با پای پیاده: 4 دقیقه
شماره تلفن: +41223117575
زمان بازدید: از ساعت 12:35 تا 13:30
کلیسای جامع سنت پیر بیش از هر چیزی با زنگ‌های منحصر‌به‌فرد خود مشهور شده است. طبق آنچه در برخی اسناد آمده این کلیسا متعلق به قرن دوازدهم میلادی می‌باشد اما اخیرا مطالعات باستان‌شناسی قدمت آن را تا قرن چهارم میلادی تخمین زده¬اند. کلیسای مدنظر معماری بسیار با شکوه و مجللی دارد و در آن می‌توان نشانه‌های مختلفی از هنر گوتیک، نئوکلاسیک، رومانسک و غیره یافت. مطمئنا تماشای کلیسای جامع سنت پیر هنگام خرید بلیط هواپیما ارزان ژنو کمک شایانی به افزایش شناخت شما از تاریخ و قدمت این شهر خواهد کرد.
میدان بور دو فور (Place Bourg du Four)
فاصله با مکان قبلی: 1 کیلومتر
مدت زمان جابجایی با خودرو: 3 دقیقه
مدت زمان جابجایی با پای پیاده: 14 دقیقه
زمان بازدید: از ساعت 13:45 تا 14:45


کسی که بلیط هواپیما ژنو می‌خرد خواه ناخواه مسیرش به میدان بور دو فور می‌افتد. اما بسیار مهم است که چنین فردی حداقل یک ساعت از وقت خود را به شناخت این میدان اختصاص دهد. بور دو فور قدیمی‌ترین میدان ژنو محسوب شده و با داشتن فروشگاه‌های متنوع، کافه‌های شیک و رستوران‌های تر و تمیز می‌تواند محل مناسبی هم برای خوردن یک وعده ناهار دلچسب و هم برای خرید اجناس با کیفیت باشد.
دیوار اصلاحات (The Reformation Wall)
فاصله با مکان قبلی: 1.2 کیلومتر
مدت زمان جابجایی با خودرو: 4 دقیقه
مدت زمان جابجایی با وسایل حمل‌ونقل عمومی: 8 دقیقه
شماره تلفن: +41229097000
زمان بازدید: از ساعت 16 تا 16:40
دیوار اصلاحات ژنو یادآور اتفاقات مهم و اشخاص سرشناس در جنبش اصلاحات می‌باشد. بر روی این دیوار می‌توان مجسمه افراد مشهوری از کالوینیسم و پروتستان‌های اصلاحاتی را دید. این دیوار که بین سال‌های 1909 تا 1917 میلادی ساخته شده، 99.06 متر طول و 9.14 ارتفاع دارد. مجسمه¬ای متشکل از یک گروه 4 نفره با ارتفاع 4.57 متر مشهورترین مجسمه دیوار اصلاحات لقب گرفته است. این 4 نفر از اصلاحاتی‌های سرشناس ژنو هستند. لذا دیدن دیوار اصلاحات بخش جذابی از خرید بلیط هواپیما ژنو می‌تواند باشد.
موزه هنر و تاریخ (Musée d’Art et d’Histoire)
فاصله با مکان قبلی: 600 متر
مدت زمان جابجایی با خودرو: 3 دقیقه
مدت زمان جابجایی با پای پیاده: 10 دقیقه
شماره تلفن: 0224182600
زمان بازدید: از ساعت 16:50 تا 18
با بلیط هواپیما ژنو به تماشای بزرگترین موزه این شهر هم بروید. موزه هنر و تاریخ ژنو که دربردارنده آثار فاخری از هنرهای بیزانس، نمادین، انطباقی و غیره می‌باشد، در ساختمانی 4 طبقه با مساحتی معادل 7 هزار متر مربع، لحظات شگفت‌انگیزی برای شما رقم خواهد زد. در این ساختمان می‌توانید انواع مجسمه‌ها، نقاشی‌ها، ابزار جنگی، آلات موسیقی و چندین قطعه مختلف دیگر را ببینید و لذت ببرید.

tikban.com

No comments:

Post a Comment