Saturday, July 28, 2018

بلیط هواپیما کازان و حقایق جالب در مورد این شهر زیبا و تاریخی

شهر کازان که به فرهنگ و تاریخی چندصد ساله‌ گره خورده است، مرکز اصلی جمهوری کهن تاتارستان و یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای روسیه محسوب می‌شود. نقطه تلاقی دوران مختلفی از تاریخ است که در طول قرن‌ها به این شهر پویا و شلوغ شکل و قالب بخشیده است. بهتر است قبل از بلیط اینترنتی هواپیما کازان در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با حقایقی جالب و خواندنی در مورد این شهر آشنا کنیم.

حقایق جالبی که باید در مورد کازان بدانید
شهر کازان که به فرهنگ و تاریخی چندصدساله‌ گره خورده است، مرکز اصلی جمهوری کهن تاتارستان و یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای روسیه محسوب می‌شود. نقطه تلاقی دوران مختلفی از تاریخ است که در طول قرن‌ها به این شهر پویا و شلوغ شکل و قالب بخشیده است. بهتر است قبل از خرید بلیط هواپیما علی بابا کازان در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با حقایقی جالب و خواندنی در مورد این شهر آشنا کنیم.




قدمت کازان از مسکو بیشتر است
کازان نه‌تنها یکی از قدیمی‌ترین شهرهای روسیه است، بلکه یکی از کهن‌‌ترین شهر اروپای شرقی نیز به‌شمار می‌رود. قدمت این شهر در حدود 150 سال از مسکو بیشتر است. کازان در سال 1005 رسماً تأسیس شد و به بزرگ‌ترین امپراتوری مغول-تاتار یا همان اردوی زرین در قرن سیزدهم مبدل شد. در قرن شانزدهم تزار روس به نام ایوان مخوف تاتارها را در جنگ شکست داد، شهر را تصرف کرد و سپس این شهر را به قلمروی امپراتوری روسیه افزود.
پس از مسکو و سن‌پترزبورگ، کازان سومین شهر مهم روسیه است
کازان به‌عنوان پایتخت تاتارستان، کانون فرهنگی مردم تاتار است که در گذشته به آتن ولگا نیز شهرت داشته است. این شهر با داشتن بیش از 30 دانشگاه و 40 موزه و گالری توانسته است در دنیای امروز نیز شان و مقام فرهنگی خود را حفظ کند. هرساله افراد زیادی برای شرکت در برنامه‌های آموزشی و فرهنگی این شهر بلیط خارجی کازان را تهیه می‌کنند.
اکثر ساکنان کازان به دو زبان تاتار و روسی صحبت می‌کنند
جالب است بدانید همه مردم تاتارستان دو زبانه هستند. زبان روسی و تاتاری دو زبان رسمی جمهوری است و هردوی آن‌ها از شأن و منزلت یکسانی برخوردارند. تا قرن بیستم زبان تاتاری بر پایه الفبای زبان عربی بود ولی در اوایل قرن بیستم الفبای لاتین جایگزین عربی شد. استالین در زمان شوروی الفبای سیریلیک را به تاتارها تحمیل کرد ولی تاتارستان در سال 1991 موفق شد تا حق خود را در استفاده از الفبای لاتین پس بگیرید.
یکی از بزرگ‌ترین مساجد اروپا در کازان قرار دارد
ساخت‌وساز مسجد قل شریف در قرن شانزدهم آغاز شد و پس از احداث به بزرگ‌ترین مسجد اروپا ملقب شد، هرچند ایوان مخوف در سال 1552 شهر را نابود و این مسجد را ویران کرد. بازسازی این مسجد در سال 1996 صورت گرفت و تا سال 2005 ادامه داشت. امروزه گردشگران برای بازدید از این مسجد باشکوه و مجلل خرید بلیط خارجی  کازان را خریداری می‌کنند.
سامانه متروی کازان تنها ده توقفگاه دارد

اگر در گذشته با خرید بلیط هواپیما کازان به این شهر سفر کرده باشید می‌دانید که قطار زیرزمینی این شهر تنها از یک خط تشکیل شده است که ده توقفگاه دارد. متروی کازان یکی از کوتاه‌ترین متروهای دنیا است و تنها پانزده دقیقه طول می‌کشد که قطار تمام طول خط مترو را از آغاز تا پایانه مسیر بپیماید. ساخت متروی کازان در سال 2005 پایان گرفت و با سه زبان انگلیسی، تاتاری و روسی به مسافران خوش‌آمد گفته شد.
طولانی‌ترین رودخانه اروپا از درون کازان می‌گذرد
رودخانه ولگا با طول 3700 کیلومتر، طولانی‌ترین رودخانه اروپا است. این رودخانه از تپه‌های والدی واقع در شمال غربی روسیه آغاز و به دریای خزر ختم می‌شود. جالب است بدانید که کازان محل تلاقی رودخانه‌های کازانکا و ولگا می‌باشد و با خرید بلیط هواپیما کازان می‌توانید از برخی مناطق شهر چشم‌انداز شگفت‌انگیزی از این رودخانه را نظاره کنید. همچنین در شهر کرملین دیدبانگاهی وجود دارد که می‌توانید برفراز آن از نمای چشم‌نواز رودخانه ولگا لذت ببرید.
چاک-چاک؛ دسر محلی تاکستان
بدون شک کازان بهترین مکان برای خوردن غذاهای محلی تاتارها است. اگر قرار باشد با خرید بلیط هواپیما کازان به این شهر سفر کنید و تنها یک غذا را امتحان کنید، آن نباید چیزی جز دسر چاک-چاک تاتارستان باشد. برای درست کردن این دسر ابتدا نان مسطح را با کنیاک آغشته می‌کنند، سپس به قطعه‌های گرد کوچکی تبدیل کرده و سرخ می‌کنند و در آخر آن ‌را در شربت عسل می‌خوابانند تا خیس بخورد. در هنگام سرو همانند تصویر این تکه‌ها را روی هم انباشته می‌کنند.
معمولاً از این دسر در جشن‌های عروسی و مهمانی‌ها استفاده می‌شود. بزرگ‌ترین چاک-چاک هزارکیلوگرمی تاریخ درسال 2015 توسط 20 نفر برای جشن هزارمین سالگرد تأسیس شهر طبخ شد. حتماً پس از تهیه بلیط هواپیما کازان و سفر به این شهر این دسر خوشمزه محلی را امتحان کنید.


No comments:

Post a Comment