Thursday, July 26, 2018

بلگراد، پایتخت سبز اروپا

شاید تاکنون تعریف و تمجیدات فراوانی در مورد پایتخت صربستان و مزایای خرید بلیط هواپیما بلگرادشنیده‌اید. از تاریخ و آثار باستانی این شهر گرفته تا غذاها و دیگر جاذبه‌های بی‌نظیر آن. اما بد نیست بدانید که بلگراد با داشتن چند پارک زیبا و دیدنی، باغ‌های متنوع و جنگل‌های تماشایی یکی از سبزترین پایتخت‌های اروپایی هم به حساب می‌آید.

وسعت فضای سبز این شهر به 4 هزار هکتار می‌رسد و با توجه به شناسایی 182 نوع درخت در بلگراد، می‌توان انتظار تماشای جلوه‌های ویژه‌ای از طبیعت را در پایتخت صربستان داشت. اگر برنامه‌ای برای خرید بلیط هواپیما علی بابا بلگراد دارید، مطلب زیر را با دقت بخوانید و با فضای سبز و پارک‌های این شهر بیشتر آشنا شوید.


پارک دانشجویان
یکی از جذاب‌ترین پارک‌هایی که با خرید بلیط هواپیما لحظه آخری بلگراد و سفر به مرکز این شهر می‌توان دید، پارک دانشجویان نام دارد. این پارک که در نزدیکی ساختمان‌های مشهور مرکز شهر قرار دارد، در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده و ضمن داشتن قدمت بسیار طولانی، از فضای فوق‌العاده نشاط‌آوری برخوردار است. جالب است بدانید که در قسمت بسیار کوچکی از این پارک می‌توان شاهد 21 نوع درخت مختلف بود.

باغ گیاه‌شناسی
باغ گیاه‌شناسی بلگراد را می‌توان سیاره بزرگ گیاهان نامید. مکانی جادویی در قلب تپنده شهر که با تنوع شگفت‌انگیز گیاهان خود، صحنه‌های رویایی و غیرقابل تصوری در مقابل چشمان شما می‌آفریند. در 5 هکتار از وسعت این باغ می‌توان با 350 گونه مختلف از گیاهان آشنا شد. در کل، اگر هنگام خرید بلیط هواپیما بلگراد قصد تماشای باغ گیاه‌شناسی را داشتید، مطمئن باشید که با میراث عظیمی ‌از طبیعت و فرهنگ بلگراد روبرو خواهید شد.

پارک تاسماجدان (Tasmajdan)
پارک تاسماجدان جاییست که فضای سبز بلگراد به غنای تاریخی این شهر گره خورده است. پارک جذاب و تماشایی که دارای پیاده‌روهای بسیار دوست‌داشتنی، شهربازی کودکان، محلی برای بازی شطرنج، مجسمه، چشمه و چندین کافه و رستوران شیک بوده و با قرار گرفتن در مرکز شهر، هم محبوب اهالی و هم مورد پسند خریداران بلیط هواپیما خارجی بلگراد می‌باشد.



پارک تاپسیدر (Topcider)
محال است که کسی از پارک‌های بلگراد حرف بزند و نام پارک تاپسیدر را از یاد ببرد. برخلاف دیگر پارک‌های عنوان‌شده در بالا، این پارک کمی ‌از مرکز شهر فاصله دارد اما به قدری زیبا هست که ارزش ترک مرکز شهر را داشته باشد. روح رمانتیک و عاشقانه‌ای که سرتاسر پارک تاپسیدر را فرا گرفته آن را مدت‌ها به یک باغ سلطنتی تبدیل کرده بود.

جدا از اینکه پارک تاپسیدر اولین پارک عمومی ‌بلگراد بوده و دارای موزه بسیار زیبایی هست، اگر بلیط هواپیما بلگراد خریدید و قصد تماشای پارک تاپسیدر را داشتید، خود را برای دیدن یک درخت 170 ساله و 34 متری آماده کنید. این درخت واقعاً حیرت‌انگیز است و به هیچ عنوان نمی‌توان شکوه، زیبایی و عظمت آن را توصیف کرد.

پارک کالمگدان (Kalemegdan)
اگر علاقه‌مند به خرید بلیط هواپیما بلگراد باشید، مسلماً با قلعه مشهور کالمگدان در این شهر آشنا هستید. اما بد نیست بدانید که زیباترین پارک بلگراد هم در همین قلعه قرار گرفته است. امکانات و زیبایی‌های متنوعی همچون گالری‌ها و موزه‌ها، آثار باستانی، قلعه، باغ‌وحش، طبیعت شگفت‌انگیز، فعالیت‌های سرگرم‌کننده و چشم‌اندازی به محل تلاقی رودخانه‌های دانوب و ساوا، پارک کالمگدان را به یک مکان ایده‌آل برای لذت بردن از تک‌تک لحظات مسافرت تبدیل کرده‌اند.

تپه کوشوتنجاک (Košutnjak)
تپه کوشوتنجاک بلگراد در واقع یک پارک جنگلی بسیار زیبا در پایتخت صربستان می‌باشد که به کارخانه اکسیژن بلگراد مشهور است. این تپه 330 هکتاری که مدتها از آن به عنوان شکارگاه سلطنتی استفاده می‌شد، از سال 1903 پذیرای عموم مردم شد و از همان ابتدا طرفداران فراوانی به دست آورد. امروزه وقتی کسی بلیط هواپیما بلگراد می‌خرد و به این شهر سفر می‌کند، مدام با پیشنهادات اهالی محل برای حضور در تپه کوشوتنجاک مواجه می‌شود.

پارک ‌هاید (Hyde)
پارک ‌هاید فاصله چندانی با تاپسیدر و موزه یوگسلاوی ندارد. شاید با شنیدن نام این پارک یاد پارک‌ هاید در لندن بیفتید، پس بهتر است بدانید که اسم این پارک دقیقا الهام‌گرفته از پارک ‌هاید لندن می‌باشد. پارک‌ هاید وسعت چندانی ندارد اما به خاطر فضای آرامش‌بخش خود، طرفداران بسیار زیادی در بلگراد به دست آورده است.

جنگل زوِزدارا (Zvezdara)
شرق بلگراد و کمی ‌بالاتر از رودخانه دانوب، جاییست که می‌توان از زیبایی‌های تپه جنگلی زوِزدارا لذت برد. واقعاً عجیب است که در عرض چند دقیقه از ترافیک و شلوغی پایتخت صربستان می‌توان خود را به جنگل زوِزدارا رساند و در عین ناباوری به محیطی فوق‌العاده ساکت آرام رسید. این جنگل برای دویدن و بازی با کودکان بهترین گزینه است. پس اگر بلیط هواپیما بلگراد را همراه با خانواده خریدید، از جنگل زوِزدارا غافل نشوید.

پارک دوستی
درست همان جایی که رودخانه‌های دانوب و ساوا به هم می‌پیوندند و دوستی خود را آغاز می‌کنند، پارک دوستی بلگراد هم مشغول خودنمایی و جلوه گری در پایتخت صربستان می‌شود. پارکی که علاوه بر زیبایی‌های طبیعی وصف‌نشدنی، دارای اثر باستانی بسیار جالبی به نام “شعله ابدی” بوده و به لحاظ تاریخی هم از اهمیت خاصی برخوردار است.

پارک پیشگامان (Pioneers Park)
به‌عنوان آخرین پارک در این مطلب، بهتر است اشاره¬ای به پارک پیشگامان بلگراد بکنیم. پارکی فوق‌العاده زیبا و درخشان در مرکز شهر که توجه همه خریداران بلیط هواپیما بلگراد را به خود جلب می‌کند. این پارک از سال 1944 احداث شده و از آن به عنوان یک اثر باستانی طبیعی در پایتخت صربستان یاد می‌شود.
باغ، جنگل و پارک‌های بلگراد دقیقا همان عناصری هستند که شما برای تنظیم کردن ریتم زندگی‌تان به آنها نیاز دارید. مکان‌های بسیار جذابی که تعدادشان به بیش از 60 عدد می‌رسد و ما اینجا فقط 10 مورد از آن‌ها را به شما معرفی کردیم. پس برای آشنایی با شگفتی‌های تک‌تک این فضاهای سرسبز و دوست‌داشتنی راهی نمی‌ماند جز خرید آنلاین بلیط هواپیما بلگراد. راهی آسان و خاطره‌انگیز.


No comments:

Post a Comment