Saturday, July 28, 2018

بلیط هواپیما خوزستان و سفری هیجان‌انگیز به ونیز ایران

حتماً در مورد ونیز ایتالیا بسیار شنیده‌اید و یا تصاویر و فیلم‌های زیادی از این شهر ایتالیایی دیده‌اید. همه آرزوی سفر به این شهر رویایی را دارند، اما غافل از این‌که، ایران چنین جاذبه‌های زیبا و فراوانی دارد که شاید برای خیلی‌ها ناشناخته هستند. آیا تابه‌حال چیزی درمورد روستای صراخیه در شادگان خوزستان شنیده‌اید که به ونیز ایتالیا معروف است؟ تردد در این روستا دقیقا همچون ونیز، با قایق صورت می‌گیرد. اگر خرید بلیط هواپیما ایتالیا برایتان مقدور نیست، بلیط هواپیما خوزستان را خریداری کرده و از ونیز ایران بازدید کنید.

سفر به ونیز ایران و بازدید از روستای صراخیه
حتماً در مورد ونیز ایتالیا بسیار شنیده‌اید و یا تصاویر و فیلم‌های زیادی از این شهر ایتالیایی دیده‌اید. همه آرزوی سفر به این شهر رویایی را دارند، اما غافل از این‌که، ایران چنین جاذبه‌های زیبا و فراوانی دارد که شاید برای خیلی‌ها ناشناخته هستند. آیا تابه‌حال چیزی درمورد روستای صراخیه در شادگان خوزستان شنیده‌اید که به ونیز ایتالیا معروف است؟ تردد در این روستا دقیقا همچون ونیز، با قایق صورت می‌گیرد. اگر خرید بلیط هواپیما ایتالیا برایتان مقدور نیست، خرید بلیط هواپیما خوزستان را خریداری کرده و از ونیز ایران بازدید کنید.



روستای صراخیه، شادگان
شاید با شنیدن جاذبه‌های استان خوزستان، بعد از اهواز، نام شوش به ذهنتان می‌رسد. اما خوزستان مکان‌های گردشگری زیادی دارد که شاید تاکنون حتی نام آن‌ها را هم نشنیده‌اید. روستای صراخیه در استان خوزستان، میان تالاب شادگان واقع شده و خانه‌های زیبای سنتی روستا کنار آب‌های روان این تالاب قرار گرفته‌اند. لازم به ذکر است، تالاب شادگان به ثبت لیست جهانی یونسکو رسیده است. تمامی خانه‌های این روستا را مردمان روستایی با دستان خودشان ساخته‌اند. مردم روستا بسیار خونگرم هستند و با همان سبک و روش قدیمی و سنتی به زندگی‌شان ادامه می‌دهند. برای تجربه حس و حال زیبای این روستا باید  قیمت بلیط هواپیما خوزستان را خریداری کرده و از نزدیک آن را احساس کرد. از جذاب‌ترین نکات این روستا رفت‌وآمد با قایق‌هایی است که به زبان محلی به آن‌ها بَلَم گفته می‌شود. می‌توانید با اجاره قایق از میان نیزارها عبور کنید و لذت ببرید.

تفریحات روستای صراخیه، شادگان
بخش‌هایی از تالاب در فصول مناسب برای شنا مناسب هستند. در یک روز گرم آفتابی می‌توانید خود را میان آب‌های شادگان رها کنید. چه با قایق، چه با شنا کردن، در هرصورت لذت خواهید برد. اگر عاشق ماهیگیری هستید، به مکان درستی سفر کرده‌اید. می‌توانید به همراه بومیان محلی مشغول ماهیگیری شوید و لذت ببرید. شنیدن صدای موسیقی‌های عربی در خیابان‌ها و تماشای بازی‌های محلی کودکان حس وصف‌ناپذیری دارد. کودکانی که به دور از دنیای تکنولوژِی مشغول بازی‌های کودکانه هستند، جذابیت روستا را چندین برابر می‌کنند. برای دور شدن از دنیای تکنولوژی و زندگی شهری، بهتر است چند روزی را در این روستا سپری کنید.


خانه‌های روستای صراخیه، شادگان
خانه‌های این روستا همه از خشت ساخته شده‌اند. روستایی‌ها این خانه‌ها را از خشت، گل و نی ساخته‌اند. بعضی خانه‌هایی که جدیدا ساخته شده‌اند، از جنس آجر و بلوک هستند، اما به دلیل سادگی در ظاهر، تغییری در نمای ساده روستا به وجود نیاورده‌اند. گردشگرانی که بلیط هواپیما خوزستان را خریداری کرده و از این روستا بازدید می‌کنند، خواستار رسیدگی هرچه بیشتر به این روستا هستند. زیرا، روستا به خودی خود جذابیت خاصی دارد، اما با به وجود آوردن امکانات رفاهی و تفریحی بیشتر در این روستا، علاوه بر جذب گردشگران بسیار نه تنها از سراسر ایران، بلکه از سراسر جهان، برای مردم محلی نیز امکانات شغلی جدید و منبع درآمد به‌وجود خواهد آمد. ونیز ایران، نامی است که برای بسیاری از ایرانیان ناشناخته است. شما با سفر به این روستا، آن را کشف کنید و لذت ببرید.
زندگی مردم در ونیز ایران
مردم مسن و کهن‌سال روستای صراخیه، ونیز ایران، اکثرا به زبان عربی صحبت می‌کنند. اما جوانان روستا با گردشگران درحد توانشان به زبان فارسی صحبت می‌کنند. بلیط هواپیما خوزستان را خریداری کرده و با مردمان مهمان‌نواز این روستا از نزدیک ملاقات داشته باشید. مردم روستا با وجود کمبود امکانات زندگی شهری، به هیچ‌وجه حاضر به ترک روستایشان نیستند. آن‌ها زندگی در روستای صراخیه را به زندگی شهری ترجیح می‌دهند. امرارمعاش مردم روستا از طریق پرورش گاومیش و فعالیت‌های تالاب شادگان می‌باشد. مردم به‌ندرت با فردی بیرون از این روستا وصلت می‌کنند و همه اهالی تقریبا با یکدیگر قوم و آشنا هستند.
دسترسی به ونیز ایران
برای رفتن به این روستا، ابتدا باید به استان خوزستان بروید. سپس، از بزرگ‌راه اهواز-آبادان به سمت جنوب حرکت کنید. به روستای دارخوین می‌رسید که در آن‌جا از طریق جاده‌ای که به شادگان می‌رسد، می‌توانید به روستای صراخیه بروید. در طول مسیر حتما به تابلوهای نصب‌شده در جاده‌ها توجه نمایید. سفر به این روستا، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد شد. برای پیدا کردن جاذبه‌های زیبای جهان، نیازی به سفرهای دوردست و گران نیست. کافی است نگاهی به اطراف بیاندازید. با خرید بلیط هواپیما خوزستان از وب‌سایت ما با کم‌ترین هزینه، بیشترین لذت را از سفر ببرید.

No comments:

Post a Comment