Saturday, July 28, 2018

بلیط هواپیما مسکو و بازدید از ایستگاه متروی مایاکووسکایا

مترو در سال 1935 در مسکو فعالیت خود را با تنها یک خط 11 کیلومتری که 13 ایستگاه را به هم متصل می‌کرد آغاز به کار کرد. از آن زمان تاکنون سیستم حمل‌ونقل مترو رشد و پیشرفت فراوانی را داشته به گونه‌ای که اکنون تبدیل به چهارمین ایستگاه شلوغ و بزرگ دنیا تبدیل شده است. طراحی ایستگاه‌های متروی مسکو به گونه‌ای زیباست که هر ایستگاه به نوبه خود یک گالری هنری محسوب می‌شود و مسافران با خرید بلیط هواپیما مسکو حتماً به ایستگاه‌های مترو این شهر سر می‌زنند تا این شاهکارها را از نزدیک ببینند.
ایستگاه متروی مایاکووسکایا (Mayakovskaya)
مترو در سال 1935 در مسکو فعالیت خود را با تنها یک خط 11 کیلومتری که 13 ایستگاه را به هم متصل می‌کرد آغاز به کار کرد. از آن زمان تاکنون سیستم حمل‌ونقل مترو رشد و پیشرفت فراوانی را داشته به گونه‌ای که اکنون تبدیل به چهارمین ایستگاه شلوغ و بزرگ دنیا تبدیل شده است. طراحی ایستگاه‌های متروی مسکو به گونه‌ای زیباست که هر ایستگاه به نوبه خود یک گالری هنری محسوب می‌شود و مسافران با خرید بلیط هواپیما ارزان مسکو حتماً به ایستگاه‌های مترو این شهر سر می‌زنند تا این شاهکارها را از نزدیک ببینند. یکی از این ایستگاه‌های زیبا که تاریخچه‌ای قدیمی نیز دارد ایستگاه مایاکووسکایا است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
خرید بلیط هواپیما ارزان


مترو در مسکو
متروی مسکو از زیباترین مترو‌ها در جهان است. این مترو نه‌تنها زیباست بلکه ارزان، قابل‌اعتماد و در مواقع عادی بسیار سروقت است. در مسکو، مترو از بهترین وسیله‌ها در مقایسه با دیگر وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس و تاکسی، برای رفتن به مکان‌های مختلف به حساب می‌آید. در ساعات پیک و شلوغی مترو هر یک یا دو دقیقه از راه می‌رسد. متروی مسکو روزانه حدود 7 میلیون مسافر را جا به جا می‌کند به همین دلیل متروی مسکو، شلوغ‌ترین ایستگاه‌ها را در دنیا دارد. اگر با سایت های معتبر خرید بلیط هواپیما مسکو خواهان دیدن ایستگاه‌های آن هستید بهتر است صبح زود، اواخر شب و یا روزهای یکشنبه را برای بازدید خود انتخاب کنید که خلوت‌تر هستند. متروی مسکو دارای 12 خط با 195 ایستگاه است.
ایستگاه مایاکووسکایا
این ایستگاه یکی از زیباترین ایستگاه‌های مترو مسکو و دنیا است. این ایستگاه در 11 سپتامبر 1938 به‌عنوان بخشی از مرحله دوم متروی مسکو افتتاح شد. مایاکووسکایا، ایستگاهی است سه طاقی با دو ردیف ستون که هر طاق آن بیضی‌شکل است. در طاق‌های راهروی مرکزی، 34 طاقچه وجود دارد که شامل تجهیزات روشنای با موزاییک‌های لاجوردی زیبایی هستند که مسافرانی که با خرید بلیط هواپیما علی بابا مسکو از این ایستگاه دیدن می‌کنند را به حیرت وا می‌دارد.
طراحی ایستگاه
طراحی این ایستگاه از نظر مسافرانی که با خرید بلیط هواپیما مسکو از این ایستگاه دیدن می‌کنند، بسیار جالب است. در سال 1935، معمار کراویتز (S.Kravetz)، ایده پروژه‌ای آزمایشی از قطار زیرزمینی را ارائه داد. ساخت‌وساز این پروژه خیلی زود آغاز شد اما مهندسان جنبه‌های پیچیده زمین‌شناسی را محاسبه نکرده بودند و در نتیجه سقف ایستگاه ترک خورد. سپس مقامات و مسئولین کمیته‌ای برای حل این مشکل تشکیل دادند که شامل معمار داشکین (A.Dushkin) نیزمی‌شد؛ معماری که اصلاحات قابل‌توجهی را در این پروژه انجام داد، در نتیجه معماری این پروژه را عهده‌دار شد.

معماری ایستگاه
پس از اینکه داشکین اصلاحاتی در طرح و معماری پروژه انجام داد و معماری پروژه را بر عهده گرفت، برای اولین بار در تاریخ پشتیبان‌های داخلی بتنی به نوع فلزی آن تغییر یافت و در نتیجه تیرهای سنگین تبدیل به ستون‌هایی ظریف و زیبا شدند. عناصر فلزی طاقی مصنوعی که معایب ایستگاه را از بین برده بودند توسعه یافتند و در دیرایجبلستور(Dirizhablestroy) توسط مهندس هواپیما، پوتیلین (A.Putilin) ساخته شدند. ستون‌ها و قوس‌ها با فولاد ضد زنگ پوشیده شده‌اند. معماری زیبای این ایستگاه را می‌توانید با خرید بلیط هواپیما مسکو از نزدیک ببینید.
معایب طراحی
یکی از معایب و نقاط ضعف طراحی ایستگاه نحوه قرارگیری موزاییک‌ها است. این موزاییک‌ها برای افراد و مسافرانی که با خرید بلیط هواپیما مسکو از ایستگاه دیدن می‌کنند قابل‌رؤیت نیستند مگر زمانی که فرد به طور مستقیم زیر طاقچه‌ها قرار بگیرد، زیرا موزاییک‌ها پشت این طاقچه‌ها وبسیار عمیق در سقف قرار گرفته‌اند. با این حال طراحی و هنر این ایستگاه یک سال پس از اتمام پروژه ستایش شد و در سال 1939 جایزه گراند پریکس (Grand Prix) در فستیوال جهانی نیویورک را برنده شد.
مایاکووسکایا در جنگ جهانی
در دوران جنگ جهانی دوم، مایاکووسکایا که 33 متر زیر سطح زمین قرار داشت، به‌عنوان یک پناهگاه استفاده می‌شد؛ و استالین در همین‌جا در جلسه کنگره نمایندگان مسکو در ششم سپتامبر 1941 سخنرانی کرد و سخنرانی وی از رادیو پخش شد.
نام مایاکووسکایا
جالب اینجا است که در ابتدا ایستگاه را با توجه به میدانی ک بر روی آن قرار داشت Triumphalnaya Ploshchad(میدان تیریام فالانیا) می‌نامیدند. بعدها در سال 1936 این میدان به میدان مایاکووسکایا (Mayakovskaya Square) تغییر نام داد و ایستگاه نیز قرار بود همین نام را در بر داشته باشد اما برای راحتی در استفاده، میدان را حذف کرده و ایستگاه را فقط مایاکووسکایا نامیدند.

No comments:

Post a Comment