Thursday, July 26, 2018

بلیط هواپیما اسلو و تماشای مبارزه شوالیه‌ها

اسلو، پایتخت مدرن نروژ به قدری با دنیای امروزی آمیخته شده که برخی اوقات می‌توان به راحتی فراموش کرد که این شهر ریشه در قرون‌وسطی دارد و راه درازی را پیموده است. وقتی بلیط هواپیما اسلو می‌خرید و در بافت لوکس‌پسندان شهر غرق می‌شوید، بهتر می‌توانید این موضوع را درک کنید اما در واقع تاریخ اسلو آن‌قدر غنی است که با شرکت در بعضی جشن‌ها و بازدید از موزه‌های آن می‌توان به این قضیه پی برد. یکی از همین جشن‌ها، فستیوال “Oslo’s Medival Festival” یا همان فستیوال قرون‌وسطی اسلو می‌باشد.

تماشای مبارزه شوالیه‌ها
قرون‌وسطی با دوربین
فستیوال قرون‌وسطی شما را به دنیای وایکینگ‌ها می‌برد، جایی که شوالیه‌های نروژی مبارزه می‌کنند، اشراف در حال توطئه‌چینی هستند و دوره‌گردان به فروش کالاهای خود مشغولند. جایی که می‌توانید شاهد این دنیای باستانی باشید قلعه معروف “Akershus” است که نباید فرصت حضور در آن را از دست بدهید، فقط باید سایت معتبر خرید بلیط هواپیما اسلو را در راس برنامه‌های سفری خود قرار دهید و این بار از لنز تاریخ، شهر را کندوکاو کنید و عکس‌هایی را بگیرید که فقط بازیگران و کسانی که در این فستیوال شرکت می‌کنند، می‌توانند داشته باشند.




تاریخچه فستیوال
به مدت 25 سال است که هر سال این فستیوال در اواخر ماه می، برای زنده نگه داشتن تاریخ قرون وسطی شهر و ارائه بخشی از این تاریخ ارزشمند به گردشگران و مهمانان و همچنین نسل جوان کشور برپا می‌شود. فستیوالی که این تاریخ را به روش سرگرم‌کننده‌ای بیان می‌کند و سالانه گردشگران زیادی را به خصوص از اروپا به تهیه خرید بلیط هواپیما آنلاین اسلو ترغیب می‌کند.

مراسم فستیوال
این فستیوال شما را به سال‌های 1300 می‌برد، سال‌هایی که اسلو تبدیل به پایتخت نروژ شد و از شکوه دوران وسطی و اجداد و نیاکان، موسیقیدانان آن زمان، تردستان، شعبده‌بازان، دلقک‌های قرون‌وسطی و ابهت دادگاه سلطنتی یاد می‌کند. همین‌که سرگرم تماشای تمام این‌ها هستید غذا و نوشیدنی به اندازه کافی در اختیارتان قرار می‌گیرد و در ادامه می‌توانید از رقابت نیزه‌بازان و پرتاب‌کننده‌های کمان لذت ببرید و مانند یک وایکینگ به سور و مهمانی بپردازید.
شرکت‌کنندگان
صدالبته که شهرت این فستیوال هر سال جهانی‌تر از سال قبل شده و هر بار تعداد کسانی که دوست دارند این بافت تاریخی را ببینند بیش‌تر می‌شود. آماری که از سال‌های اخیر به گوش می‌رسد، نشان‌دهنده جمعیتی بالغ بر 7000 نفر است که این 7000 نفر فقط شامل گردشگران کنجکاو و تاریخ‌دوستان نیستند، حتی می‌توان گفت فروشندگان و خریداران بیش‌ترین تعداد این 7000 نفر را تشکیل می‌دهند. این افزایش محبوبیت باعث شده که از سال 2014 به بعد، مکان فستیوال را به فضای بزرگ‌تری انتقال دهند.
محل فستیوال
تا سال 2014، فستیوال در پارک “Medieval” برگزار می‌شد که قلب تاریخی شهر است، چون خرابه‌های باستانی و بازمانده‌های فرهنگی زیرزمین، مثل خرابه کلیسای سنت Clement، سنت “Mary” و ملک سلطنتی در این پارک قرار دارد و بهترین محل برای برگزاری کنسرت‌ها و اجراهای تئاتر و همچنین پرتاب کمان و مبارزه شوالیه‌های این فستیوال می‌باشد. در واقع فضای قرون‌وسطی‌ در این پارک بسیار واقعی‌تر جلوه می‌داد اما بعد از 2014 این مراسم دیدنی را به قلعه “Akershus” منتقل کردند.
بازارهای فستیوال
وقتی بلیط اینترنتی هواپیما اسلو اسباب حضور در مراسم این فستیوال را برای شما عزیزان فراهم ساخت، فقط انتظار نمایش‌های جالب وایکینگ‌ها و لباس‌های محلی آن‌ها را نداشته باشید. تجارت‌دوستان زیادی کل سال را منتظر این مراسم هستند تا در این فضای باستانی بخصوص بازارهای خود را برپاکنند. بله درست حدس زدید، صنعت‌گران زیادی کارهای دستی و اثرهای منحصربه‌فرد خود را به نمایش می‌گذارند و بازدیدکنندگان هم اشیاء خاصی را به عنوان یادگاری، هدیه و یا فقط به خاطر ظرافتش خرید می‌کنند. باید زیر این چادرها باشید تا فضای شبیه به سریال ” گیم آف ترونز” را از فاصله دو قدمی حس کنید.




خریدنی‌های فستیوال
این بخش از فستیوال یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های آن است، چون از سراسر اروپا فروشندگان و صنعت‌گران کالاهای خود را به فروش می‌گذارند اما همانطور که می‌دانید این اجناس تمی باستانی دارند. برای مثال از بافتنی‌ها، وسایل تزئینی و زیورآلات قرون وسطایی گرفته تا سلاح‌های بازسازی شده آن دوران و وسایل خانگی خاص که همه در این فستیوال برای خرید پیدا می‌شوند. در کنار همه این‌ها همین‌طور که گفتیم فضایی مثل جو سریال “بازی تاج و تخت” حاکم می‌باشد که در دنیای واقعی وایکینگ‌ها و تودورها را کنار هم آورده است. این فستیوال جان می‌دهد برای اینکه خانوادگی بلیط هواپیما اسلو بگیرید و به آنجا بروید.
قلعه Arkeshus
در مطالب قبلی به زیبایی این قلعه اشاره کردیم، پس درصورتی که شانس با شما یار بود و بلیط آنلاین هواپیما اسلو را زمانی خریدید که به روزهای فستیوال قرون وسطایی نزدیک باشد، فرصت خوبی دارید تا با یک تیر دو نشان بزنید، یعنی هم مراسم سرگرم‌کننده آن‌ها را ببینید و هم قلعه زیبای شهر را از نزدیک کشف کنید. هیچ گردشگری تا به حال در اسلو از بازدید این قلعه غافل نشده است، چون هم بلیط ورودی نمی‌خواهد، هم چشم‌انداز زیبایی از شهر را برای عکاسی و تماشا فراهم می‌کند و هم به موزه‌های متعدد و یادبودهای جنگ جهانی دوم دسترسی دارد. از این پیشنهاد سفرستان غافل نشوید، بلیط هواپیما اسلو شما را به کجاها که نمی‌برد.



No comments:

Post a Comment